Wednesday, February 15, 2017

Follower #3

Tahun lepas dia hubungi saya di messenger. Dia tanya kalau saya masih ingat padanya lagi. Beria dia mentioned nama kawan2nya yang femessss, so dat I can recall which batch she is from.

Saya beritahu dia, she did not need to do that because saya sentiasa ingat anak2 murid saya. Siap dengan Juicy-tit-bits sekali saya simpan dalam kenangan.

Dia interview untuk projek kuliahnya. Mokcik ok saja.

Semalam dia report duty. Kami bertegur sapa di awal pagi. Selepas itu tidak berjumpa lagi. Kelas saya full semalam.

Pagi ini jadual saya agak lapang. Saya menegurnya dulu. Seperti yg selalu saya tulis, I will try my best nak tegur orang sebab yg banyak dosa kena rendahkan hati dan mulakan salam katanya...

" Teacher... Boleh tak belikan uniform macam Teacher. I nak join persatuan Teacher tu", goshhhhhh berbunga2 hati mokcik...

" Laaa.. i baru g wisma semalam.. Kenapa tak beritahu semalam", saya tanya.

"Semalam nak cakap, tapi tak sempat..." dia kata..

Wehhhh...
Saya tak ingat kat mana saya baca. Tapi bila kita mewakili sesuatu organisasi,  you r representing d organisation,  be a good marketing instrument.

Saya tak fikir saya berjaya sangat, tapi at least,  knowing someone terjebak because of me...

So so surreal.
Makcik tidur lena,  follower bertambah lagi sorang.

Yuhuuu

No comments: