Wednesday, February 15, 2017

Follower #4

Asalnya kami langsung tak rapat.
Cuma satu hari saya tanya dia, kenapa dia tulis kata2 yang agak kurang ceria di efbi.

" Baca ke?" dia tanya.
" lalu kat feed, baca sajalah. Orang yang ditujukan tu pun mesti baca juga", saya cakap sambil ketawa.
" quite unprofessional", saya cakap dengan muka Serious. She deleted d posting.
We never talk about it again


There were days saya rasa sangat berkecil hati dengan errrr dinding?
" Are you okay?", dia tanya.
Saya geleng kepala.

 Mokcik manusia biasa kot... Ada hari menangis kat bucu katil, ada hari mokcik menangis kat bawah meja, pada waktu petang bila 90% orang dah balik rumah.

We hardly talk about our private life.
I never know posting kurang manis tu dia tujukan kepada siapa. Dia pun tak tahu kenapa saya breakdown petang tu.

Cuma saya boleh teka. If I put two n two together. I might know. I never ask.

Dia pun boleh teka juga. Sebab saya bagi dia sebotol minyak wangi DKNY. " I hate d person n d memories of it too", saya cakap. She never ask.

Cerita habis, dua tahun dulu.
Tak bersambung.

Hari ini dia datang. Dia minta saya belikan kain uniform, Woggle dan scarf.
D bill amounted to RM218.20.
Gila banyak.

Dia terus bayar.
Dan pakai..

Like?
Betul ke ni? Kawan2 lain tanya...
Eh betullah... dia cakap.

Beria kot... Saya pula kata...
Saya semangat ni Kak... Dia sambung..

Terus bermain di fikiran saya, 2 tahun dulu saya doa Allah kirimkan kawan2 yang baik dan setia dan takkan aniayai saya lagi.

I just dunno what future brings, cuma saya harap saya takkan aniayai follower no 4 ni.

Terus saya call HQ n beritahu saya nak buat satu lagi event..
Mokcik hoverr kata ko😂




No comments: