Monday, February 13, 2017

Say NO to peer pressure

Semalam Eja uploaded gambo dia masak.  Dia kata dia bawa bekal makanan sihat ke sekolah. Wehhhh... Terus mokcik terjebak.

Hari ni mokcik bangun pukul 4.15a.m dan terus bersilat di dapur. I Grilled lemon chicken and cabbage with soy sauce.
Masaknya sekejap je pun.

Sempatlah lepas tu saya cuci kain, lipat kain dan juga sapu sampah.

After assembly saya terus makan. Yang tak menahan, Yong pun bawa bekal juga hari ni. Dia masak nasi lemak. Hahaha...

Jadi kami makan berdua sambil sembang.

Yong: Kan best kalau kita boleh buat air nescafe ke..
Me; Ko nak ke? Nanti kita bawak kettle..
Yong: Aku pun ada kettle Kak.
Me: Laaa xderla... Tapi air bawak sendiri2 tau...
Yong: Lor.... (marah) aku taulah..
 Me: Karang ko tu bawak ayo koko yang manis tu. Mana laratnya nak minum. Manis bebeno...
Yong: aku pun x larat juga air tu...
Me: tu maksud kita... Preference tak sama..
Yong: Sedap kan kalau cicah biskut..
Me; Biskut takder kat rumah..
Yong: x payah, kita ambik Hazeda punya...

😂
But nope, saya dah servey, biskut Hazeda pun manis2 belaka. Biskut potong kaki😂😂

I think I will stick tu minum air cicah biskut je. Nasi yang saya bawak tadi tu make me So full. Saya tak larat habiskan.  Nak bagi orang memang saya gayatla..

Anyway, I really like experimenting di dapur. Cuma bab kena habiskan masakan sendiri tu....

There goes my diet

No comments: