Friday, March 24, 2017

Everything is shuffling! Part 1

Last Tuesday,  I spent d whole morning delivered all d accessories which my friends asked me to buy. Some had pay me in full so haruslah mokcik bergegas or else mereka tak percaya dengan keikhlasan mokcik lagi.

Saya beritahu mereka saya akan kirim pada Pak Guard saja. Anyway, there is one person yang saya hubungi untuk sampaikan kiriman.

" R u going to ur workplace tomorrow Kak. Kita nak kirim...", gitu ayat mokcik.
"Which one?" gitu dia tanya.
Sebab kakak ni mmg telus bagai air dalam gelas, saya pun cakap untuk our mutual friend,  her colleague.
"Boleh.", dia kata.  She even offered to come to my house on her way to d workplace the next day...

Jap... Tapi rumah saya tu bukan laluan dia. Dah kenapa kot? Saya tanya dalam hati.

I told d mutual friend about d delivery minus d bad thoughts tu la kan... Gila kau, orang dah tolong pun dah cukup baik...

Our mutual friend tu la yang cakap, she got d transfer letter.
"Extra-manpower kot?" mokcik tanya.
" Nope, she was replaced by someone." dia jawab. " She cried Bitter", dia tambah.

Oookk..
That is definitely not god.
I m sure d management has good reasons. I m sure too, she will feel rejected despite everyone knows she is a very good worker.
The best.

I have no comforting words to pass.
I dont think it is welcome.  Silent is golden katanya.

I remembered one of my seniors said,  she was very upset when picked for transferred.
"Why me?" dia tanya. "Very hurtful,  coz I took it I was not needed anymore" dia cakap sambil tersenyum.  " Tapi after sometimes,  rasa seronok pulak kat tempat I baru ni", dia kata...

Which is true.
Now she is far more successful than before.
Tadi petang saya berbual dengan bakal rakan sekerja d Lady yang nangis bitterly sebab dapat transfer tu.

She was thrilled!  I mean,  orang yang saya berbual tu la...
" Awak tau, we lack d expert like her ", dia cakap. " She is among d best in her field", dia cakap lebih kurang gitula..

Saya pasti kalau dia tau betapa tak sabarnya orang tunggu kehadiran dia, that Lady would be thrilled too.

Tapi kalau korang fikir saya nak pergi jumpa dat Lady n kasi kata2 semangat ke hapa,  memang tidaklah...

I believe, silent is golden gitu




No comments: