Sunday, March 12, 2017

Split!!

Currenty I am d Ketua Darjah for two Districts. That was after the Sultan proclaimed the new district on 11th of January 2016.

For a year mokcik had done my duty dengan penuh rasa tak sabar nak mengakhiri penantian katanya... Dont get me wrong. Semua pun ok, yang tak ok hanyalah mokcik yang impikan kehidupan yang normal, bergolek di tepi pantai dan berenang di laut biru, pagi dan petang, siang dan malam.
Mokcik ada bakat berenang chuolsss.

Nobody asked me how am I doing. Saya pun tidak pernah bercerita, melainkan yang baik2 saja. Yang sedih2 kita simpan dalam blog sajalah...

ThIs year another New district is proclaimed. Therefore, there is a call for a split.  Hmm...

Honestly it is not about power which troubled me d most. I belonged to d previous district which is 72km away. The new district is 26km away.

Sangatlah tidak sudi saya menjadi ketua Derjah kepada daerah yang jauh di mata, albeit hubungan saya dengan mereka bagai isi dengan kuku adanya. Nothing personal, despite I like them so much, tapi saya tak nampak apa pekdahnya mereka berKetua Derjahkan someone yang kot buat program mesti pilih tempat yang 72km away from them.

Minyak mahal dekkk..

"Then pilih orang lain di situ, you jadi Ketua Derjah di daerah baru lorr", cadang Ketua Derjah Besar.

Saya tidak menjawab.  Saya tahu saya pun akan cakap begitu jika saya di tempatnya. Kasih sayang dan persahabatan membuatkan kita mudah terlupa fakta.

Parti PAS saja yang relaks lantik orang luar jadi calon PRU. sebab mereka tahu mereka takkan menang. Bila PKR tiru cara tu, it caused a lot of troubles, siap depa daftar jadi calon Bebas lagi. Hahaha..

Now saya berdiri di tengah kemelut kuasa. Untuk rekod, saya memang tak hadap semua ni. Saya naik sebab orang lantik sewaktu saya keluar g solat 3 tahun dulu. Hammpsss... Saya terima dengan muka askar dan balik rumah menangis kat bucu katil.  Hammpsss.

Bukan saya yang minta kuasa.

Now, I took it as a sign to resume my perfectly-normal life. even though I really value d experience n friends I found throughout this rocky Journey, I have to be honest to myself.

ThIs Ketua Derjah thingy is really not me. I want to end everything, switch off the transponder n be invicible.

The chance has arrived!!!!!!!
Wish me luck everyone.

No comments: