Monday, April 03, 2017

😒

Early in the morning I sat at my usual place alone n wept...

Saya masih tak boleh digest I lost Yong n TheOldFriend serentak. ThIs is so sad. Being sad n gloomy sangat tak sesuai dengan kerjaya saya, so I busied myself by doing... Errr..  Things...

Kerja TheOtherFriend pun saya buatkan, saya harap saya buat dengan betul.  3,4 kali saya re-count. Beliau sangat teliti orangnya.

Rubi n Mr A were discussed about err... things...
" I do have that material, you can copy from my lappie", I offered, because in the past Rubi tak pernah lokek membantu.

"Alang2 tu kan, eloklah kita discussed pasal event", Mr A cakap.
"Rubi punya pasal kita ok je", saya cakap. Tapi hampir terjatuh pen yang saya pinjam dari bilik Mr A when he said d venue...
Goshhh....

I was fine with the date, but when there is changes, I just not sure as I have other commitments too. But still, I offered to do the claim form n registration.

Beli jiwa?!

Speaking about commitments,  it saddened me because I dont have chance to join certain programme. I knew about it because my friends uploaded in fb. Ok..maybe, they told me, but mokcik memang ada selected amnesia.

I went to them and apologized.
One said, he understands...
Tapi yang sorang berapi2...
Tak... Dia tak marah saya.. Hahahahha..

Instead, dia sangat kurang senang dengan the person-in-charge.
When asked about token of appreciation,  he said, "tak payahlah, kita bukan ada budget pun"

"Which is fine, but in d pamphlet dia tulis pulak penyampaian hadiah dan cenderahati" kawan tu cakap dengan berang. "Kita tanya pasal sijil pun dia kata tak payah".

Luckily kawan saya beli juga cenderahati n sediakan sijil. Turned out, yang datang for closing ceremony was a big shot.

" Lain kali kalau ada apa saja program, bagilah dia in-charge,  dia buat macam mana pun biarkan, sampailah dia tahu buat kerja", kawan saya tambah.

Saya ketawa saja.
Nama pun Kaki Kencing....

In d beginning pun dia bijaksana sangat. Kirim jadual which had been distributed through whatsapps. Ko hilang akal?

So I asked publicly what is the point of giving away our phone numbers to hundreds of people? Besides, why cant he discuss as others might have other commitments.  I was furious.

Anyway Kaki Kencing memang maksum dan tak rasa perlu meminta maaf. Instead dia playing victims n told Fid ( in front of others of course) that d jadual is a mere formality. Tak datang pun tak apa...
Heh??

I didnt come though, as my schedule is really tight lately. For d first time, I matched his rudeness by not apologize either.

"Lagi satu, kitaorang minta material for next week event. Tahu dia cakap apa?" kawan tu tambah..  Banyaknya...

Saya geleng kepala..

" Ingatkan aku next week, dia kata" kawan tu cakap sambil geleng kepala juga. " But by right he should submit this Week", kawan tu sambung. Jengkel.

Saya pun jengkel juga.
Cuma hal ini tak ada kena mengena dengan saya, jadi saya tengok sambil makan popcorn sajalah

Makin lama saya fikir, Kaki Kencing sangat annoying.  Saya stress out sungguh.
He is an embarrassment to the team.
Our team.

Dia tau tak bila big shot datang, n dia buat cincai macam tu, adehhhh what-problem-yu πŸ˜’

Syukurlah geng Lindungan Kaabah sentiasa teguh berdiri di belakangnya. Untunglah dah ada printscreen teket syurga, buat kerja cincai pun ramai yang sudi back up.

For that, mokcik cuma tengok sajalah. No point to get dirty.
All I can do is, go back to my table, close my eyes n weep...

Kerana kesabaran yang saya wayangkan memang sudah tak bersisa.

I just so hatechu





No comments: