Monday, April 03, 2017

Sisters r forever

I have been thinking about Nik quite much lately. Deep down, I m sure,  Nik pun sama. Tapi jadual minggu ini packed with shows n dramas.
Note the plural form.

So on Sunday morning Mommy, Acho n I visited Nik. We planned to have brekkie together. Subuh2 gelap saya dah ke pasar beli 18 bungkus nasi lemak, kuih koci, currypuff,  kuih bom dan kuih apam tepung beras. Terus saya texted Nik.

Tapi dia tak baca mesej dan abang ipar saya dah beli pun breakfast.

But still,  we had brekkie together. Along, Anjang n Abg Mukhlis also joined us.  Cuma Nik tak makan sebab dia dah makan oat.

She looked so happy n very positive. She laughed a lot too...

Then, Ya n An went out. Mereka nak tengok movie katanya...

We continued talking n swapping stories. It must be hard for my sister to accept that she had to rely on people so much at this point of time. Anyway, she is Lucky having family n good neighbours.

They visited her often, especially during morning on weekdays to accompany her. One even come to her house to do dressing. You could not ask for more.

Later, Yus n Danish came. Jadi semakin ceria Nik. Along n Anjang prepared lunch. Saya memang tak mahu tolong sebab saya tahu Nik sangat cerewet bab makan.

True enough, she could not eat ikan cencaru because it not fully-cooked. Tapi dia taklah merungut, cuma tak nak makan and Anjang gantikan dengan ikan selar kuning saja.

Yes. Itu yang saya paling risaukan. Sejak kecil kakak saya yang satu ini sangat penggeli orangnya. Walaupun nasi itu dia yang sendukkan, gulai pun dia yang sendukkan tapi kalau presentation tak betul dia boleh muntah dan tak lalu makan.

Walaupun makanan tu dia yang masak,  tapi kalau sewaktu makan dia terbau hanyir ( padahal dia dah cuci bersih), alamatnya dia termuntah juga.

Kalau dia sedang makan di kedai,  tiba-tiba di sebelahnya duduk seorang yang agak berbau, berlarilah kakak saya ke sini dan muntah juga.

Susah betul!!
Tu yang saya malas nak masak tu hahhahaha...

Thats aside. It is always fun berkumpul bersama. Masa sihat, kita peduli pun tidak kalau lama tak jumpa. Bila sakit dan restricted to the bed, kenangan masa bersama tentu selalu kita kenang.

Speedy recovery Nik!

No comments: