Monday, April 10, 2017

Yang tidak terluah oleh kata2

Untuk rekod ini dah bulan April.  amalan biasa paling lewat sebulan selepas borang tuntutan diserahkan, bayaran akan dibuat. Sebagai Ketua Derjah, saya pun malu juga dengan anak2 buah.

Mereka tidak pernah tanya secara terbuka. Tapi my instinct is telling me, they discussed about it, behind my back. Mereka segan mungkin, nak asked me directly.

Yang mereka tak tahu, setiap kali saya baca berita pegawai kerajaan pecah amanah diakhbar, saya rasa nak tendang pankreas mereka sampai lumat. Senang2 saja mereka guna wang kerajaan beli Hermes, Richard Mille dan bedding yang rega RM300,000.
Sejenis syaitan..

Resulted, there r people like us, yang use our own hard-earned money to do service to d country. Diorang tau tak sekarang musim hujan, n I dont even have a decent pair of shoes?

Saya tulis sipi2 saja. I never blame anyone, except those yg selewengkan duit gomen to support their lavish lifestyles. Mohon mereput okehhh...

Back to my anak2 buah...
I can sense something fishy when she gave reasons why she should come. Of course dia tau saya tak kisah pun...

"there is still no words about d money you know", saya terus cakap bila kami minum bersama. Save her d trouble 😭
Urmmm...
" Somebody asked to our Chief n she said something you see... Vague", saya cakap,  tapis-tapis.

Dia jawab pun bertapis juga.

Cerita habis di situ.

Then another texted. "Sorry for asking, but d money,  When?" dia tanya..

Saya pun tapis-tapis macam di atas.

Saya takder bakat nak konar baring hal2 mcm ni. Juz not me.

We ( adalah dlm 2,3 ribu orang) dah berkorban masa, tenaga dan wang to do the service. In 7 months time, our service will be sought after too.

We can always say no n buat bodo, but it will make d system collapse.  Besides, it is not anyone's fault.

How could they pay when d money is....
NIL,  or so I heard.

The question is.
Where the helleberry is d money?????????

How could some idiots curi RM100 juta n bought bedding which is almost twice d price of my semi-D house.
Resulted, mokcik dan rakan2 sangat dalam kesempitan.


Dimanakah keadilan?????

No comments: