Wednesday, May 17, 2017

Bila ada yang left group... part 1

Ada yang p.m dan tanya, "kenapa?".
Tak tau. Tu je saya jawab.

Mungkin mereka mengharapkan juicy tit bits. Saya pun suka juga dengar orang bergossip ( korang pun sama kan?)
Cuma Ketua Derjah 101, ur words will be shared kekdahnya. Hahhahahhaha


Tri jarang berjumpa dengan yang lain. Dia pun tak banyak cakap orangnya. Tak mungkin ada perselisihan macam drama Akasia pukul 7 tu.

Saya dan Tri bagai air dicincang takkan putus.
Tak masuk akal nak bergossip heh...

"Korang bergaduh ke?" another asked.
Saya geleng kepala in disbelief.
Seriously???????
At 27 (errr...)? takder kerja nak bertarik muka sampai left group bagai.
Childish:)

I met Tri occasionally. Tapi kitaorang cakap hal lain. Muka masing2 pun tak berapa manis sebab masing2 nak kejar dateline.
Tri and I went out quite often. Jadi bila masuk kerja masing2 tak angkat muka.
Stressful!
Masa bila nak sembang hal2 yang secondary?

I had phone prob.
So, when people couldnt get me, they will call office.
Surprise!!!! Tri la jugak tukang ambik message.
Elok je dia sent pada saya.


Jadi kenapa left group??

"Tri, mereka tanya kenapa Tri left group?" Mokcik gigih tanya, setelah sebulan kot kejadian berlalu. Kebetulan kami terserempak waktu breakfast pagi tadi.

"Telefon saya hang hari tu. Telegram kena reboot. Dah lama saya nak mintak akak add saya semula, tapi tak sempat", Tri jawab. Sambil tersenyum .

Korang ingat saya akan buat apa?

Mestilah saya kasi dia henfon saya dan suruh dia add sendiri.

"Tapi, saya nak cepat ni kak.. nanti boleh?" Tri tanya.
"Takper, Tri bawa je talipon ni dulu, add sendiri. Nanti bila free akak datang ambik", saya jawab n we dashed off to complete our intended task.

Bila saya kata, kitaorang kerja macam kerbau bajak, orang kata kita exaggerated. Previously there were 4 people worked with Tri. Now tinggal berdua, both she and Shahril had to do 4 person's tasks.
Tu belum termasuk kena ambik mesej sebab ada orang tu telefonnya tak boleh detect miscalled. Hiks..
 Korang rasa?

I took d phone much later.
Saya tak ada keperluan nak semak sama ada Tri dah add dirinya sendiri atau belum.

In friendships, mesti ada rasa hormat dan percaya.
I respect Tri and I trust her.

Gitewww..






No comments: