Saturday, May 27, 2017

Kecilnya dunia Akhir

Beria saya menulis,  untuk kenangan di hari tua.
Saya fikir, menjadi Ketua Pasukan untuk dua jenis Errr tugasan yang berbeza sangat mengajar saya tentang leaderships and friendships.  Saya boleh pilih nak jadi popular atau menjadi ketua yang bagus.

Kadang-kadang bila jadi Ketua, ada jurang yang mesti kita bina dan ada persahabatan yang perlu kita korbankan.
Cuma saya tak sudi berkorban. Sejak awal saya pilih persahabatan more than anything. Saya juga pilih nak buat kerja yang betul supaya tak sangkut di hari pembalasan nanti.

 They can hate me because I do my job,  tapi as long as mereka tak sentuh hal peribadi,  katalah apa pun, saya tak kisah.

Fortunately, mereka tak sampai ke tahap kata saya pompuan yang gemuk dan cerewet. Takat kata mokcik cerewet, heyyyyy I m fussy when it comes to work. Mokcik tabah saja...

So yes...
Panjang mokcik menulis, hujung cuma nak kata, I m so happy for d outcomes.
I m so happy, sampai kena tinggal pun mokcik boleh relaks dan tak sentap hahaha..


Dalam keadaan yang waras, tak mungkin lagi saya terima pelantikan Ketua Pasukan untuk mana-mana organisasi lagi. Mokcik tak suka limelight.

Sekian.



No comments: