Thursday, May 11, 2017

Manis Kuasa 3

Ni sambungan yang ini..

Pagi ini selain daripada activities listed down in d previous entry, I also met up with d Girls.

4 Girls actually l, asking them to find friends to form marching squad.

" Tolonglah... ", saya rayu n told them initially I asked d nearest troop tapi mereka tak mahu so I have to take over or else, malu lah...

Ye... Saya suka cakap terus terang dengan d Girls. Biar mereka tau, cikgu dia yang garang macam singa tu pun kena buli juga.

" Cukup ke kita ni?" mereka tanya...
" Tak cukup. Awak ajaklah kawan lain. Cari yang sayangkan Teacher tau", saya cakap. Tak yakin sangat.
" Ooo macam saya kan? Saya sayang Teacher tau", dia jawab..bakat mengayat sama level.

Saya pesan dengan mereka kepala saya dah cukup semak dengan urusan nak cari trainer dan pengangkutan.  Duit nak bayar trainer dan pengangkutan tu lagi. Saya minta mereka uruskan pakaian,  aksesori dan pastikan kehadiran kawan2.

" Baiklah Teacher", mereka jawab muka serius. Wayanggg😂

2,3 hours later I went to d lab. I need to check online registration for Yuni. She stumbled on her task. Goshhh.. Spinning okehhh...

It was when a girl came n asked about d squad. She is from dif unit.
" Tapi saya tak ada baju pandu puteri.. " she lamented.

I looked at Syafi n was about to complain.
" Saya dah cakap dengan dia Teacher", she grumbled.
" Takder baju,  ko carilah" She half-yelled.
" Kat mana?" d girl asked.
" Kat seniors,  orang tak masuk kawad, ko boleh usaha tak?"Syafi terus tanya.."  Teacher tu banyak hal lain nak uruskan", dia cakap lagi.

🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼 hati mokcik tau...

" Dalam Pandu Puteri, semua orang kena kerja kuat tau. I uruskan satu bahagian, yang lain buat bahagian masing-masing. Manalah mampu nak buat semua sensorang", saya cakap baik-baik.

The thing is, extra-curricular activities supposed teaching d Kids sofť  n leaderships skills. Kot semua hal spoon-fed,  Masakkkk kot..

D girl mengangguk faham.
Mokcik terus sambung godek online registration website.

You see. By being Ketua Derjah,  I hardly have free time. There were times mokcik sangat tak tahan.
Ye lah... Dah sekolah awak tu dekat, awak je la yang wakil, tak nak juga. Macam2 alasan... Hujung2 kata persatuan x aktif pulak.. Haishhh
Dah kita buat program, terus je la bagi sijil.. Tak juga.. Nak by post, kita juga yg ambik, duit minyak, penat.. Stress... 
Mokcik merungut dalam hati sajalah...

 But a girl like Syafi, always reminds me why I stayed.

#nangessss

No comments: