Wednesday, May 10, 2017

My fwen katanya...

Blame my close friends,  they
set a very high standard in friendships,  jadi bila jumpa kawan baru, sangatlah susah nak menerima kawan-kawan seadanya. So to speak.

Like my friend Len ni.
Last year she took a long break. Dah kenapa?  Jadi saya suruh/paksa dia datang n bantu, sebab saya kerja,  dia tidak. Mokcik dengki.

She came. With a t-shirt n sepasang baju kurung. I dont even cook for her, mokcik malas.

We went to Ipoh. Duit saya cukup2 nak bayar hotel je. Dia support saya makan. Padahal saya host kot..

Bila ada problem besar, saya berjaga sampai tengah malam siapkan kerja. Dia kena bantu juga. Until to d point dia pun dah tak larat lagi. Saya paksa.

Bilik hotel sejuk giler, saya tak tahan dan buat kerja berjam2 sambil pakai telekung.

" Mana ada orang buat kerja sambil pakai telekung", dia usik. Dan,  bila dia outing ke Cameron Highlands ( saya tak pergi, kerja macam hanjjjj kot masatu)  she bought a scarlet shawl,  so that I wont b cold at night.

I did not take any pics, emosi sangat tak stabil masa tu.

ThIs time around, when she knows I was in her state she paid a visit.
Mokcik terharu gilerrr..

Dari tempat tinggal dia ke Gambang tu was like 4 hours drive. Jauhhhhh...

But she came.
We had soup at a corner-lot restaurant. She insisted on paying. Mokcik redha.

Then  dropped me at the hotel.
Here d gifts


No comments: