Thursday, May 11, 2017

What I did after went out for 5 days

Sebelum keluar hari Khamis lepas, saya dah list down kerja yang pending n left on d table. 3 hari tak masuk kerja, saya pun risau sungguh..

Pagi ini, seawal pukul 5.30  a dear colleague asked if I could find yesterday newspapers.
He collected Skor pullout in Berita Harian.

He was really helpful, a fine replacement of d Lindungan Kaabah, mestilah saya kata boleh. It reminds me, I have to resume my daily routine picking up the newspaper at Mastan&Sons.

Once arrived, Big Bro asked about d set I sent him before. Duh!
I really forgot. The exam is like....
Next week!!!!! Scary!!!!!

 I saw a poslaju receipt. Like??? Today is d 9th day. I did not aware of it before.
I have to pick it up pronto as it must be important.
"either the certs or hadiah from you", saya cakap kat Yati Saad.
The only personal parcel I got using d school address was a Christmas gift from Peter, many years ago. Tu pun sebab dia kadi surprise kot, n he never ask my address.

Glad I was right. It's d cert. Gigih saya memandu 120km/hour in between class.

It meant, I hv to forget all my to-do-list too.
Berbuka puasa juga, sebab penat sangat...

Next, met Yarn for a few glitches in picture, so to speak. Followed by seeing Shril to submit d exam paper for printing.

D final class was with Dahlia.
Botak was sleeping. D rest were looking clueless.

"Besok awak datang?" I asked a boy.
"Kenapa???" dia tanya balik. Muka garang.
"Saya pergi outstation tu, tapi semua barang mahal sangat. Boleh tak saya masakkan awak cupcake saja?" saya tanya..
"Laaa mestilah boleh", diorang jawab.
Tu baru introπŸ˜‚

"Hari Guru nanti awak datang tak? Kita makan-makan nak?" saya tanya..
"Tak payah bayar?" mereka tanya.
" Awak dah kenapa???? Mestilah Teacher yang sponsor " saya jawab dengan muka askar...
" Tapi kami bertiga tak adalah Teacher", Syukri tambah...

Nampak tak permainannya... Hahhahaha
Jadi kami bincang sampai JADI!!

"Boleh tak awak kongsi duit dan beri hadiah untuk semua guru yang ajar awak?" saya tanya.
terus semua setuju. nampak tak permainan Teacher derang....πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

We discussed n in the end everyone settled on Choc bouquet.  Sebab nak jimat kos, mereka janji nak buat sendiri instead of order.

Dulu saya tak peduli sangat, tapi bila habis sekolah saya tengok ada ramai yang kemain hidung tinggi dan berkira sangat dengan keluarga dan rakan2. Haishhhh
Saya fikir, budaya hargai orang kena nurtured sejak sekolah, or else bila besar nanti mereka ingat semua benda turun dari langit.
It is always d thought that count.

At 2.30P.m. I went home
 Stopped at #18 n had lunch. Ikan goreng, sayur tauge n kucai and sambal, while sembang with adik. I had Almond Choc for dessert.

Then I stopped at SM Slim. Giving d cert. Followed by smkdz.
Penat n panas.

Next destination was Auntie Saras.
Picked saree


By d time I reached home it was 4.10P.m. Extremely exhausted.

Saya terlelap when I heard my name was called. Ooo Meen n Daniel came.

Paip kat bilik depan tercabut. It is such a hassle because I have to switch off d main tap.

Glad these two boys came n fix it.
Lah..
I did not offer them dinner despite mereka balik tu.sewaktu azan maghrib. Kasi ayo kotak je... Heh?


Mokcik nak cepat2 lipat kain dan buat cupcake katanya..


Layan gambar Auntie Saras dengan customernya hahahaha 

No comments: