Saturday, June 10, 2017

15th Ramadhan: Tahniah sangat mahal

Saya tak sudi nak ucap tahniah secara melulu.

Kalau d kid menang no. 5 untuk acara yang dia langsung tak ada harapan nak menang,  you bet!
Berlari-lari mokcik hugs n cakap how proud I am.
Itu lain. Budak tu deserved. Seharusnya ucapan tahniah dizahirkan.

Atau mokcik update kata2 pujian kat insta macam ni.


But there r people when they got eer...recognition, mokcik tanya ngan Zeda, " apa contribution beliau?".

Zeda pandang saya dan geleng, "Not that I know."
Dia sambung bercerita previously,  memang ada usaha to give Award for her  but someone opposed to it, with facts of course. Point taken.

Macam biasa,  mokcik tertinggal keretapi.

"Now, tak tau pulak," Zeda pandang quizzically. I shrugged. Mungkin saya salah. Afterall I was too busy reading exam scripts, sometimes I couldnt believe what I read either.

I read it right.
It made headlines.

I just dont get it.
I remembered d task given to me by upper echelon to pujuk her doing the most important task. Twice. I thought saya berjaya kali pertama,  I was wrong. That is why I was asked to do it twice.

Then, this year someone told me she still didnt do it. Korang ingat saya ada masa nak pergi nasihat dan bantu lagi?

I wrote tazkirah in d group.

Dia beria2 kata mau berubah dan minta nak masuk dalam organisasi yang saya pimpin.

She did well. She is consistent in making false promises.
Saya jumpa ramai orang begini dalam tugasan saya sebagai Ketua Derjah. I can smell a rat in whatever flavour pun.
Sadly, I dont have d luxury of keeping this kind of people in order to serve.

Mokcik x mampu bawa passenggers.

"Kalau betullah yang akak cakap ni, nanti jangan nak hipokrit sangat ucap tahniah pula!" Hazeda cakap sambil menuding jari dengan muka garang.

Hahhahahha..
" Mak aihhh garangnya awak", saya jawab.

" ye la..  Jangan hipokrit!" dia jawab sambil ketawa juga.

Mungkin betul. Nilai anugerah adalah pada penerimanya.

No comments: