Tuesday, June 20, 2017

Petikkk!!! popcorn lima!!!

Today d calling letter arrived. A meeting with a big shot.

Saya rasa nak tendang dinding.
Saya sangat tidak redha nama saya dipetik.

The meeting wud be 100km away. Saya benci d torturous journey.

Top of all, saya sangat tak gembira.
Dulu saya fikir Lindungan Kaabah ialah seburuk-buruk perbuatan. Now saya tambah satu lagi, power struggle.

Saya pernah tulis dalam satu entri, perbuatan acah-acah turn down d offer to lead padahal dalam hati bagai digaru is so yesterday. TMJ n KJ offered themselves to handle FAM n Youth Ministry. Both did extremely well.

Kalau ko bagus, offer je la diri n cakap terang-terang. Tak payahla nak kipas-kipas,  padamkan lilin orang, curi tangga orang sebab nak naik ke atas. Ni figuratif  ye.
Lagipun taktik ni hanya sesuai untuk yang pemalas dan tidak berkebolehan.

These bunch of people are d top in their field. Sampai sudah saya tak faham, why they prefer to stoop so low.

Now, things get bigger. Habis mokcik  pun terbabit sekali.
Saya betul-betul tak redha.

" I choose u, I know u could be trusted" said one.
"I sayang u, u r reliable", said another.

Well...
They do not know me much.
Trusted in term of what? Kalau kena bersekongkol dan berkata YA untuk fakta yang saya tahu salah, sorry, count me out.

Reliable does not mean I did not ask questions.
Reliable does not mean I will oblige all the time.

I fancy myself as a very opinionated person.
U might be surprised if sometimes I will say, " hey u guys shut up n listen to me".


Because u see...
Kalau korang tak main wayang sejak mula, takder la kita semua berjemaah mengadap the big shot.

What a s#it.






No comments: