Sunday, June 11, 2017

Ramadhan 16: Hahahaha...

From d early life, I learnt not to do/say something which I will regret later. If I say, KO GUMUKKK, ye ucapan itu datang dari hati hahhahahha..

Growing up nengok tipu muslihat penjarah dari seluruh dunia (mokcik mmg suka nengok cerita penyiasatan kat televisyen) taught me to read between d lines too.

It brings me to thIs incident which happened last month, ke d month before? Abaikan...

Someone contacted me n said she got my phone number from a mutual friend.
Saya biar saja, dia terus bagi mesej panjang.

Katanya she is torn between d organisation yg saya ketuai atau satu lagi. So she needs some info. Tu dia tambah soalan. Very basic questions.

By this time I smelled something fishy. She said she is closed to our mutual, which means she might be in mid 20-s.
Mokcik yg umur 17 thn ni pun, sejak seploh tahun lalu kot nak tau sesuatu I googled.

"Come n join us. Learning by doing is always d best way", saya tulis mesej.

Tak boleh...
Tahun ni saya masih dengan Club Xxxx n now tgh pujuk my boss nak tukar Kelab. Kalau nak join pun tahun depan la..katanya
.

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Wayang sangat ni.
U dont pujuk ur boss for such silly thing.

"Then let us have this kind of conversation next year!" saya balas. Diakhiri dengan emoticonπŸ˜‚

Janganlah cakap orang Puteh,  saya tak pandai. Dia kata lagi. Sekarang saya cuma nak survey je dulu.  Lagipun hari2 saya sembang dengan Yyyy pasal ni.

I know Yyy.
Sejak beliau melantik saya dan kata akan ambil semula jawatan ni after 2 years, we bumped into one another a lot.
I did not give d post back to her, gilerrr... ini bukan reta mak bapak saya kot boleh main passing.  There is a SOP, rules n regulation segala.
Kalau dia feeling bitter, itu hak dia.
As for me, tak sudi saya nak fikir banyak2 n everytime berjumpa saya akan pergi hugs her dulu.
Hidup ni pendek kot..

Tapi insiden terkini ni membuatkan d CSI in me terus scrolled up dan tengok gaya penulisan beliau.

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Dekkk...
Akak ni sejak zaman Yahoo messenger lagi dah berkuntum kat forum peringkat kebangsaan dan antarabangsa.  takat menyamar guna multinick,  sedehhhhhh betul...

Pada fikiran saya, pengirim itu berharap saya akan memberi komen yang menyentuh peribadi dua nama yang dia sebut.
Unfortunately,  I dont mix profesional things with personal feelings.

Gila kau.
Kalau  Allah tarik nyawa sewaktu tengah menulis keburukan orang, apa nak dijawab di sana nanti?
Besides, hal kerja habis kat situ je la... Kenapa nak serabuttttt otak?

"In my humble opinion, if u r Serious about joining us, u must see Pn N. She works in.ur neighbourhood n she is very passionate too"

Saya jawab lebih kurang gitu. Hhahahhaha..
Terus saya blok nombor tu for a week.

After a week. Dah takde mesej baru dah.
Aminnnn...

Sorry dekkk.
Akak bizi. Takder masa nak berdrama.


No comments: