Sunday, June 11, 2017

Why are you like that?

Semalam saya jumpa Pengarah SPRM Perak

My first impression of her was not so good. She is short n sour-faced. I m not in favour of moody-type people.
Boy I was wrong. Tu gambo kat atas sebagai bukti.

Lepas dengar her welcome speech terus mokcik kemurungan..
Hahhahahha.
 Now I understand,  despite her size, she is what SPRM is all about. Telus dan integriti. Muka ketat tu hanya untuk kerjaya je.. Hahahhaha

Orang kata, what comes from d heart reaches d heart. On d way home, walaupun jalan di lebuhraya lengang, saya tetap memandu 110km/jam. Integrity is doing something right even when no one is watching, terus terpahat kata2 tu dalam hati.

My minds wandered to someone.
Hari tu dia beritahu saya, sewaktu saya kena marah dalam miting dulu, dia macam nak cakap je hal yang sebenar.
I told her, TheOtherFriend pun cakap hal yang sama n I told him, saya tak terasa hati pun dengan yang marah tu sebab dia tak tahu hal yang sebenar, tapi Kaki Kencing saya mmg geram.
Besides, hal tu dah berlaku tahun 2014. Dah selamat bertahun saya kena pulau dengan geng Lindungan Kaabah bertahun2, Whats d point nak ungkit hal tu when now Kaki Kencing telah mengencingi ramai orang pun, including her hahaha

It brings me to one of d points Dato Pengarah SPRM tu cakap. Kalau buat survey pasal pengetahuan orang serta benci pada gejala rasuah dan tindakan tak berintegriti,  masing2 graf tinggi. Cuma bila masuk ke bab, Adakah anda akan melaporkan jika tahu salah laku terjadi? - terus graf jatuh mendadak.

" DAH TAHU KENAPA TAK LAPOR?" Dato tu tanya. Satu dewan terdiam.

Ooo... Sambung cerita...
Satu hari this particular someone told me our mutual friend always contact a girl. She is scared n lodged a verbal complain to her n her gang.

Harassed maybe is not a suitable word.

Upon learning this I went straight to TheOtherFriend n told him. Dulu2 masa Abg Bro n TheOldFriend ada, we always discussed n think how we May help.

Saya fikir, menjadi tanggungjawab saya untuk selesaikan masalah sementelah saya telah dimaklumkan.

Things changed,  so after thinking deeply, the next morning,  I approached our mutual friend n told him not to do what he did as it might upset some quarter n tarnish his good name too.

Saya tepuk bahu dia berkali2 dan beritahu saya sangat sayangkan dia dan isterinya.  Which is true. Kasih sayang untuk dirasa.

He told me all, which I never plan to reveal. I trust him, d girl n everyone.  To top it all,  banyak lagi hal lain nak buat. Heh?

He wanted to know who my source r. I told him none.

"Who else know?" he asked.
"TheOtherFriend,  as I used to talk things to d ol3 of them before so that we can help out", saya beritahu.

I hope d things will stop before it becomes out of control. It happened last time, it was not good.

On d same day, that particular someone told me that he came n asked what d girl said.

"Saya pun wayangla kata saya tak tau" dia kata sambil ketawa lucu.
" Dia tanya saya juga, saya pun sama... Wayanggg... pura2 je tanya YE KE?" sambut yang seorang lagi dan mereka ketawa gembira.


Semoga di Padang Mahsyar nanti mereka boleh ketawa juga begitu.

Sekian.

No comments: